søndag 1. august 2010

Prinsessefotball i ferien

Vi har ei tulle som fylte hele 6 år i slutten av juli! Og som andre 6 år gamle jenter, så liker hun skikkelig jenteting, skikkelig rosa ting og i alle fall skikkelig lilla ting! I tillegg så digger denne 6 år gamle jenten fotball, og sammen med pappaen (som er en uhelbredelig fotballfantast) har de fylt VM 2010 Panini-albumet i sommer, da de iherdig i jakten har dratt rundt omkring land og strand for å få tak i merker. Det viste seg å være vanskelig nemlig, siden voksne mannfolk  klarte å kjøpe opp merkene i de ulike Narvesen-kioskene rundt omkring i Bergen by så fort de fikk tak i noen. Dette førte jo til at superteamet heiv seg i bilen og dro til nabokommuner på jakt etter klistremerker til en lefsete bok som blir glemt så snart VM er over. Vel, jeg digger den typen entusiasme og heiet de frem, og etter diverse postganger med andre samlere så fikk de fylt boken! 
Og når min 6 år gamle jente da har bursdag, så kom ønsket om en fotballkake!! Og hvordan lager man en jentete fotballkake? Velger farger med omhu, vel! Snups har så klart pyntet selv, men litt melishjelp fra undertegnede ;)  


Her er vi fortsatt i feriemodus, og har hatt en uke hos mine foreldre. Vi er hjemme igjen nå, og med det så kommer alle tusen prosjekter i gang igjen! Føler det er litt "alt på en gang" her, det er fortsatt flytterot i alle rom. Vi har nok vært mer sliten enn hva vi har likt å innrømme her i huset, men håper på inspirasjon og entusiasme fra oss alle her etterhvert nå. (lang historie kort, så har vi litt nabotrøbbel i det nye huset, og det suger myyye energi fra oss! Håper på snarlig bedring på det området! )

Det er i alle fall en liten tass som holder humøret oppe, og varsku til alle tå-fobikere der ute, her kommer ett tottisbilde!! (sikker på at det finnes ett eget ord for tå-fobikere, men jeg synes uansett at min versjon funker bra!)

Og siden jeg nå skal begynne på huset for alvor etterhvert, så kan jeg legge ut en liten smakebit på hva jeg har gjort på kjøkkenet. Stikkord er trekasser, skruer, hyller og vegg!

Ha en fin ukestart! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar