tirsdag 1. desember 2009

1.desember

Desember er her!!
I dag var det en spent Snups som sto opp og fant den store julekalenderen sin full av pakker! Det var derimot noe antiklimaks å få tre par hansker på første dag, bare fordi mammaen synes hun trengte de med det samme og ikke klarte å vente med å gi dem. Hun synes i alle fall de var fine da, men la til at hun trodde ikke det skulle være klær i en kalender.. hihi ;)
Note to self: Ikke tro at en 5-åring hopper av glede for praktiske gaver.

(stakkar, jeg innser at jeg bommet litt der, altså! Men morgendagen blir nok mye bedre!!)



Adventsstaken er tent. Med kubbelys i er det så koselig, for da må man brenne litt hver dag for at det skal bli noe "trappeeffekt" på lysene i det hele tatt. Og det er ikke dumt for ei som elsker stearinlys!
Det er noe med stemningen...

Dempet belysning, tenne stearinlysene, lage en stor kopp med te, helst i koppen min uten hank. 
Sige ned i kroken i sofaen, ta på teppet mitt, høre at det knitrer i peisen.



Hadde jeg hatt tålmodighet, så skulle jeg fortsatt med "lese en koselig bok mens jeg nipper til teen min og kjenner roen senke seg over skuldrene." Eller noe sånt som at "nyter stillheten som legger seg rundt meg og kjenner kroppen slappe av og batteriene lades opp i ro og fred".

I stedet for så er nok sofakroken min plassert veldig praktisk i forhold til tv`en, og stikkontakt til laptopen...
Men det er jaggu koselig det også!
...her vi sitter i hver sin krok med hver sin laptop... hehe:)
Vi prater i alle fall, og bruker ikke msn eller facebook for å kommunisere!


Ville bare til slutt i dag vise den hvite engelen som Snups laget til meg i fjor jul, da var hun 4 år. Jeg synes den er så søt, så den har fått hedersplass i vinduskarmen.
Den lille nissen som henger på en blomst fikk jeg av mammaen min for mange mange år siden. Jeg hadde ingen julepynt og hadde flyttet for meg selv. Da fikk jeg denne, og jeg husker at mamma samlet på disse figurene så jeg synes det var så snilt å gi den bort. Derfor har jeg alltid satt ekstra pris på denne, og den kommer alltid frem hver eneste jul :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar