lørdag 17. oktober 2009

Hjerte mot høsten

I dag har det vært en fantastisk flott høstdag her på Sørlandet, og Grimstad er intet unntak. Vindstille, skyfri himmel, kaldt, men kan fortsatt kjenne at solen varmer. Perfekt høstdag! Så i dag har jeg prøvd å lage noen fine høstkranser, siden bladprosjektet ikke ble så bra..
Med hagesaks og høye støvler bar det opp i skauen, og tre kranser ble det av det!




En til hoveddøren, en til terrassedøren og en til porten. Den første gikk så greit at jeg ville lage flere. Jeg må innrømme at det ble noen stygge ord underveis, for nr to var rimelig kranglevoren og nr tre var jeg så innbitt på at skulle bli noe av at jeg nærmest banket den på plass. Tough love!
Inngangspartiet nå:


En gammel sinkbøttesak som egentlig aldri har fått gjøre noe nytte for seg, holder nå på tørkede strå som jeg plukket rett bak huset. Synes de pynter så fint, det er noe med fargen i sånne strå som jeg liker utrolig godt!


Og en liten pikehånd som bare måtte ta på ;)


Trappen har vært litt oversett etter sommeren, men i dag måtte jeg rydde bort noen potter som sto der, og hentet frem en gammel stige jeg laget i fjor en gang. Med litt lys på så ble det riktig så koselig der ute, og den gamle kransen jeg bandt og spraymalte også i fjor, fikk plutselig litt nytte for seg igjen ;)



Det har vært en god dag her, med alle hjemme, slappet av og jeg har fått ordnet masse med prosjekter! Har til og med rukket å male siste strøket på sjenken min i garasjen, i morgen skal den få komme inn!! Gleder meg til det, den blir kjempeflott! Men det gjenstår jo en god del, den skal tapetseres, pusses litt på og få litt lasurolje. Dessuten har jeg oversett hyllene og skuffene inni, de må jo også males.. Jaja, kjekt å ha noe å gjøre!
Uansett; en god kopp kaffe i finværet kan ikke undervurderes ;)


Ha en fin kveld, og en flott søndag!

1 kommentar: